Фахівці, які займаються навчанням ментальної арифметики не один рік у різних країнах, дійсно помічають зміни, які відбуваються з дітьми, але ці зміни проявляються по-різному у різний час.
Кожна дитина – індивідуальність, і розвиток її здібностей відбувається в притаманному їй темпі. Усі діти, які повністю пройшли програму, безсумнівно, отримують здатність до самостійного вирішення завдань.
Багатьом знайомий стан ступору, коли мозок, потрапивши в нестандартну екстремальну ситуацію, бере паузу, тіло ціпеніє, і цей стан може тривати від однієї секунди до декількох хвилин. У дітей, які навчалися ментальній арифметиці, розвинута активність роботи лобових долей мозку, які відповідають за прийняття рішень. У результаті дитячий мозок негайно приймає рішення в екстремальній ситуації, наприклад, втекти, допомогти потерпілому, прокричати прохання про допомогу, викликати швидку допомогу або пожежників.
Відзначають також поліпшення успішності в школі з різних предметів. Це відбувається за рахунок того, що тренованому мозку легше впоратися з будь-яким завданням. А також тому, що, досягнувши успіху в ментальній арифметиці, учень, який, можливо, відставав зі шкільних предметів, починає вірити у свої сили і можливість отримання хороших результатів у навчанні.
Метод ментальної арифметики побудований таким чином, що дитина не заучує (запам’ятовує) певні математичні дії, а кожен раз вирішує нове завдання. Саме ця особливість і розвиває мозок.